Thursday, June 28, 2012

Free Download Filem Baik Giler 2012 Format mkv | rmvb | avi 750MB


Sinopsis Cerita filem Baik Giler!!

Zizan memegang watak sebagai Afik yang mengalami tekanan jiwa selepas kematian adik angkatnya, Amy (lakonan Farhanna Qismina). Trauma yang melanda dirinya memaksa dia dihantar ke pusat mental apabila dia dianggap sudah sakit jiwa.

Ajik menganggap pujian baik giler yang diberikan kepadanya sebagai sudah pulih atau baik daripada penyakit gila yang kononnya dialaminya. Daripada situ pelbagai salah faham melanda hidupnya.
Afik yang baru keluar dari hospital bahagia setelah seminggu berada di sana kerana keluarga Kimi (Awie) telah membuat laporan polis dan menuduh Afik sakit jiwa.




Afik berkelakuan demikian kerana dia dalam keadaan ketakutan dan trauma dengan peristiwa seorang kanak-kanak perempuan yang merupakan adik angkatnya bernama Emy mati dilanggar kereta di depan matanya. Konflik mula timbul apabila  Afik menjadi tertekan dan baran apabila mendengar istilah “ Baik Giler ” yang ditujukan kepadanya.


Pada anggapan Afik istilah baik giler bermakna seseorang yang baru baik daripada penyakit gila. Apabila istilah tersebut diucapkan kepadanya, Afik merasakan ia suatu penghinaan buat dirinya. Sedangkan istilah baik giler merupakan suatu slanga masyarakat bermaksud pujian kepada seseorang yang terlalu baik sikapnya. Pada masa yang sama filem itu juga memaparkan sikap sebahagian masyarakat yang suka memfitnah keburukan orang lain walhal dirinya sendiri yang buruk.

Pelakon: Zizan Raja Lawak, Farawahida, Awie, Sharifah Shahirah, Abon, Justin Choo, Kencana Dewi, Esma Danial, Siti Fazurina, Tamrin Ibrahim Pendek dan Kamarool Yusoff.

1 comment:

Anonymous said...

mcm mna nak download filem ni...